יום ראשון, 30 באפריל 2017

תוכן עניינים (או מה אפשר לקרוא כאן בכלל)


 
תוכן עניינים (או מה אפשר לקרוא כאן בכלל)

שער 1:
סיור ברחובות חיפה מבלי לקום מהכורסא - אתחיל ברכבת מזרח ונסייר ברחובות חיפה. אראה כיצד קראו לרחובות במהלך השנים, מי ומדוע החליטו לתת שמות כאלו ואחרים לרחובות. אנסה למצוא שלטי רחוב משעשעים או שגויים. בקיצור היסטורית שיום (מתן שם) רחובות.
פרק א' - אזור תחנת רכבת מזרח
פרק ב' - דרך העצמאות ושוליה
פרק ג' - מכיכר פריז עד המגינים
פרק ד'- הבנקים ושיבת ציון
פרק ה' - מרח' ה-93 עד כרמל צרפתי
פרק ו'- מדרך סטלה מאריס עד קריית אליעזר
פרק ז'- המושבה הגרמנית
פרק ח'- משער פלמר עד בת גלים
פרק ט - בת גלים (חלק א')
פרק י' - חלקת הרחובות עם הטעויות בבת גלים (חלק ב')
פרק יא - ממערת אליהו עד פרויד 
פרק יב' - ממרכז חורב עד דניה
פרק יג' - ממרכז חורב עד שמשון
פרק יד'- מפת הקשרים המשפחתיים של רחובות חיפה
פרק ט"ו - משכונת בן ציון לשכונת מושלי (כיכר היינריך היינה עד כיכר מילה ברנר)
פרק ט"ז - כרמל מערבי ומרכז הכרמל  
פרק י"ז - ממרכז הכרמל עד רמת הדר 
פרק י"ח  - הדר עליון, ויזניץ, נחלה
פרק י"ט - נכנסים להדר. מרחוב יהושע עד מסדה, דרך מנחם, יוסף, פבזנר, ירושלים
פרק כ' -  מסדה, הרצליה עד כיכר סולל בונה
פרק כ"א  - אזור רחוב חסן שוקרי
פרק כ"ב  - רחוב הרצל ומקביליו
פרק כ"ג  - תל עמל ונווה שאנן
פרק כ"ד  - שכונות הלווין של נו"ש (במסילה, שח"ר, זיו, רמת אלון ורמז)
פרק כ"ה - חיפה אוהבת בנקאים

שער 2:
מאחר ותמיד מבקשים ממני את ראשי הפרקים של הסיורים שלי, אז אפרסם כאן את קיצור מהלכם, כך שגם המטייל העצמאי יוכל לעשות כן (ואפילו מבלי לקום מהכורסא).

פרק א' - רחוב חסן שוקרי כקו תפר
פרק ב' - סיור ברחוב ירושלים (כללי)
פרק ח׳ - מפעלי כימיה במפרץ - מבט היסטורי

שער 3:
עיון בבנקאות בחיפה כראי לבנקאות בארץ ישראל.
פרק א' - מבוא
פרק ב' - בנקים זרים
פרק ג' - אפ"ק
פרק ד' - ברקליס (או איך הגענו למרכנתיל-דיסקונט)
פרק ה' - בנקים עם אוריינטציה גרמנית
פרק ו' - אגודות שיתופיות לאשראי וחיסכון
פרק ז' - בנקים קואופרטיביים
פרק ח' - בנקים קטנים  
פרק ט' - בנקים ערבים

2 תגובות:

  1. ערב טוב,
    אני סטודנטית לשימור ואני מכינה עבודה על בית רוטנברג, מצאתי בבלוג שלך מספר התייחסויות ואני מבקשת אם אפשר להשתמש בהן כמקור לעבודה שלי, כדי לתת לך קרדיט בעבודה, אני צריכה לדעת כמובן את שמך ותחום העיסוק שלך.
    המון תודה ושנה טובה
    מלי

    השבמחק
  2. היי מלי,
    אין שום בעייה. גם את הערך הצנוע בוויקיפדיה על בית רוטנברג כתבתי. נדמה לי ששם תמצאי יותר חומר.

    רון מנדל
    ronmndl@gmail.com

    השבמחק